Monday, April 27, 2009

Jenayah Penulisan



27 April,mcm biasa tiap2 pagi aku selak paper.2 paper berbeza dgn 1 cerita sama yg mempunyai 2 tajuk berlainan.Faham maksud aku?

Tajuk di paper METRO mukasurat 2 -"13 tahun sudah ketagih arak"- dan di Berita Harian muka surat 7 pula -"23 REMAJA SKINHEAD DAN PUNK DITAHAN"-
(lebih kurang camtu ar tajuk kt berita harian.aku lupa)

2 tajuk berbeza..tp isinya sama saja.Tentang 23 remaja yg ditahan di Bukit bintang.Kalau lihat dari gambar mcm kt belakang Times Square.Tp bukan aku nak cerita pasal tempat kejadian.Aku nak cerita pasal PENIPUAN DAN JENAYAH yg dilakukan wartawan2 sundal nih.Dalam gambar terang2 gambar budak² shuffle..tp knpe SKINHEAD dan PUNK juga yg disebut?
Yang paling aku x puas hati tajuk kt Berita Harian.Sbb terang2 dia menipu pembaca.Bukan apa,kau tu wartawan..bila kau tulis cerita org baca..so kalau kau tulis benda yg tak betul,org tetap akan percaya.Orang takkan call kau punya office nak tanya betul ke tak cerita yg kau tulis.So menulis tu biar la ada bukti yg sahih.Jgn jadi bahlol,samdol dan sondol..buang la sikit bodoh yg berkepul2 dalam otak tu.

Kalau kat US.Benda2 mcm ni dah bole dipanggil sebagai JENAYAH KEWARTAWANAN.
tp nak buat camne...negara ni terlalu bergantung kepada WARTAWAN utk menyampaikan cerita.So lahir la WARTAWAN² sundal yg hanya tangkap muat janji kerja siap..esok bole kuar paper...org baca..dan dia tak kene marah sbb kje x siap.
hahaha!


*(ape wartawan tu bodoh ke?xknl mane satu skinhead,punk dan mane satu shuffle..haha!)


UP YOURS! - Roots n' Boots

6 comments:

  1. haha kau baru tau ke wartawan berita harian and utusan malaysia memang cam celaka.
    sbb tu ah kena belasah geng2 parti keadilan.
    hah

    p/s: bleh tak ko bukak lagik option utk who can comment.

    ReplyDelete
  2. lain kali tnye wartawan 2 knl bdk2 mat mot x?

    ReplyDelete
  3. tnye ahh wartawan 2 knl bdk2 mat mot?

    ReplyDelete
  4. ermmm...

    enth ler....

    dunia da berubah..

    ReplyDelete
  5. dah lame aku tak bukak sorat khabarrrr...
    tak yah ckp psl ethics..
    wartawan arus perdana or hiburan mmg cam celaka..

    attitude wartawan lagi cam celaka kalau nak bandingkan ngan budak punk/skinhead...
    mmg ko tgk pon menyumpahhh..
    hahaa
    aku plak emooo

    ReplyDelete
  6. dalam kepandaian ada kebodohan..
    dalam kebodohan ada kepandaian...
    ingat kata2 nie..
    maksud aku...
    kebanyakan wartawan tu ada pelajaran..
    tp xsemestinya semua benda dia pandai...
    bodoh jgk tntng pengetahuan lain...

    ReplyDelete